[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
محورهای موضوعی::
صفحه اصلی::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
فهرست مقالات آماده انتشار::
فرم تعهد نویسندگان::
فرم تعارض منافع::
فرایند داوری::
پرسش های متداول::
اسامی داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار فصلنامه

تعداد دوره ها

11

نسخه های نشریه 

     36

مقالات منتشر شده

318

تعداد داوران

263

..
همکاری با انجمن
این فصلنامه به موجب تفاهم نامه منعقد شده میان مرکز آموزش مدیریت دولتی و انجمن علمی ایرانی حقوق اداری، از همکاری با این انجمن برخوردار است.
..
پرتال نشریات علمی
..
دسترسی آزاد
..
ای نماد
..
:: دوره 8، شماره 25 - ( 12-1399 ) ::
جلد 8 شماره 25 صفحات 47-9 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی جامع پیشایندهای انگیزه خدمت عمومی در سازمان‌های حاکمیتی
سید مجید احدی شعار، مریم مجیدی*، مسعود قربان حسینی، احسان ساده
چکیده:   (2361 مشاهده)
ﻧﻈﺮﻳﻪ اﻧﮕﻴﺰه ﺧﺪﻣﺖ ﻋﻤومی‌ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻜﻲ از ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻛﻠﻴﺪی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ دوﻟﺘﻲ ﻧﻮﻳﻦ، ﺑﺮ اﻳﻦ اﺳﺎس اﺳﺘﻮار اﺳﺖ ﻛﻪ اﻧﮕﻴﺰهﻫﺎی ﻛﺎرﻛﻨﺎن و ﻣﺪﻳﺮان ﺑﺨﺶ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﺎ اﻧﮕﻴﺰههای موجود در ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ، تفاوت‌های زیادی دارد. در میان سازمان‌های دولتی کشور، وزارت کشور و مخصوصا  استانداری‌ها؛ نهادهای دولتی با کارویژه حاکمیتی هستند که باید در تمامی زمینه‌های مدیریتی (سیاسی، امنیتی، اقتصادی، عمرانی و ...) و به‌ویژه در تعامل با شهروندان، الگوی سایر دستگاه‌های اجرایی باشند که انگیزه خدمت در این‌بخش و پیشایند‌های آن می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. این پژوهش، بر اساس نوع هدف کاربردی و به لحاظ نوع روش، کیفی و شیوه توصیفی بود. به منظور جمعآوری داده‌های کیفی از ابزار مصاحبه و برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه، از فن تحلیل مضمون استفاده شد. جامعه آماری، شامل خبرگان اجرایی شاغل در سیستم حاکمیتی و خبرگان علمی و دانشگاهی در رشته مدیریت دولتی بوده و نمونه آماری به روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع نظری انتخاب شد. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل فردی- شخصیتی با مضامین فرعی (تمایلات ارزشی و دینی فرد، تمایلات اخلاقی فرد، تمایلات ملی‌گرایانه در فرد، تمایلات جمع‌گرایانه و متغیرهای جمعیت‌شناسی)، عوامل سازمانی با مضامین فرعی(تجربه مثبت سازمانی، شایسته‌محوری سازمان، رهبری خادمانه در سازمان، طراحی شغل انسان‌گرا، فضیلت‌محوری سازمان‌، اهداف، ارزش‌ها و انتظارات سازمانی و جامعه‌گرایی سازمان ) و عوامل فرهنگی، اجتماعی با مضامین فرعی (رشد و تربیت در محیط اجتماعی مذهبی، یادگیری اجتماعی در بستر جامعه و فرهنگ خانوادگی) و پیشایندهای انگیزه خدمت عمومی در سازمان‌های حاکمیتی هستند.
واژه‌های کلیدی: انگیزه، خدمت عمومی، سازمان‌های حاکمیتی، تحلیل مضمون، پیشایند
متن کامل [PDF 844 kb]   (1034 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing a Model of Antecedents of Public Service Motivation in Government Organizations. qjal 2021; 8 (25) :9-47
URL: http://qjal.smtc.ac.ir/article-1-769-fa.html

احدی شعار سید مجید، مجیدی مریم، قربان حسینی مسعود، ساده احسان. طراحی الگوی جامع پیشایندهای انگیزه خدمت عمومی در سازمان‌های حاکمیتی. حقوق اداری. 1399; 8 (25) :9-47

URL: http://qjal.smtc.ac.ir/article-1-769-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 25 - ( 12-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی حقوق اداری Administrative Law
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645