[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
محورهای موضوعی::
صفحه اصلی::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
فهرست مقالات آماده انتشار::
فرم تعهد نویسندگان::
فرم تعارض منافع::
فرایند داوری::
پرسش های متداول::
اسامی داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار فصلنامه

تعداد دوره ها

11

نسخه های نشریه 

     36

مقالات منتشر شده

318

تعداد داوران

263

..
همکاری با انجمن
این فصلنامه به موجب تفاهم نامه منعقد شده میان مرکز آموزش مدیریت دولتی و انجمن علمی ایرانی حقوق اداری، از همکاری با این انجمن برخوردار است.
..
پرتال نشریات علمی
..
دسترسی آزاد
..
ای نماد
..
:: دوره 11، شماره 36 - ( 11-1402 ) ::
جلد 11 شماره 36 صفحات 227-197 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل تبیین عوامل مؤثر بر خرده نظام آموزش و توسعه مدیران بخش دولتی
وجه الله قربانی زاده* ، میرعلی سیدنقوی ، رضا واعظی ، ایران رادمنش
چکیده:   (109 مشاهده)
این پژوهش با هدف شناسایی متغیرهای مؤثر بر خرده نظام آموزش و توسعه مدیران در بخش دولتی شکل گرفته است. ازاین‌رو، ضمن شناسایی متغیرهای مؤثر، میزان اهمیت و عملکرد هر یک از آن متغیرها در آموزش و توسعه مدیران با استفاده از ماتریس اهمیت عملکرد تحلیل و مورد بررسی قرارگرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی ـ اکتشافی است. پژوهش با رویکرد آمیخته و به روش متوالی انجام‌گرفته است. مشارکت‌کنندگان 31 نفر از خبرگان علمی و اجرایی با نمونه‌گیری غیرتصادفی و در دسترس بودند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ای مشتمل بر 82 شاخص بوده و برای تحلیل داده‌ها از تکنیک آنتروپی شانون، آزمون t و ماتریس اهمیت - عملکرد استفاده ‌شده است. بر اساس یافته‌های پژوهش شانزده متغیر نظیر فناوری اطلاعات و پیشرفت‌های تکنولوژیکی هم از بعد اهمیت و هم از بعد عملکرد در وضعیت مناسبی قرار داشته و سی‌وپنج شاخص نظیر حمایت مدیران ارشد، نظام انگیزشی آموزش مدیران، منابع مالی کافی برای سرمایه‌گذاری در آموزش از بعد اهمیت در سطح بالایی قرار داشته و لیکن از بعد عملکرد در وضعیت مناسبی قرار نداشته‌اند و مستلزم ارتقای وضعیت عملکردی آنها هستند. یافته‌های پژوهش با شناسایی این متغیرها و جایگاه هرکدام در ماتریس اهمیت - عملکرد، نکات مهمی را برای متصدیان و سیاست‌گذاران آموزش و توسعه مدیران به همراه دارد که در متن مقاله به آن پرداخته شده است.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش و توسعه، مدیران حرفه‌ای، مدیریت دولتی، منابع انسانی
متن کامل [PDF 590 kb]   (33 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghorbanizadeh V, seyednaghavi M, vaezi R, radmanesh I. A model for explaining factors affecting the subsystem of training and development of public sector managers. qjal 2024; 11 (36) :197-227
URL: http://qjal.smtc.ac.ir/article-1-1237-fa.html

قربانی زاده وجه الله، سیدنقوی میرعلی، واعظی رضا، رادمنش ایران. مدل تبیین عوامل مؤثر بر خرده نظام آموزش و توسعه مدیران بخش دولتی. حقوق اداری. 1402; 11 (36) :197-227

URL: http://qjal.smtc.ac.ir/article-1-1237-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 36 - ( 11-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی حقوق اداری Administrative Law
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4642