[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
محورهای موضوعی::
صفحه اصلی::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
فهرست مقالات آماده انتشار::
فرم تعهد نویسندگان::
فرم تعارض منافع::
فرایند داوری::
پرسش های متداول::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار فصلنامه

تعداد دوره ها

11

نسخه های نشریه 

     38

مقالات منتشر شده

334

تعداد داوران

270

..
همکاری با انجمن
این فصلنامه به موجب تفاهم نامه منعقد شده میان مرکز آموزش مدیریت دولتی و انجمن علمی ایرانی حقوق اداری، از همکاری با این انجمن برخوردار است.
..
پرتال نشریات علمی
..
دسترسی آزاد
..
ای نماد
..
:: دوره 8، شماره 25 - ( 12-1399 ) ::
جلد 8 شماره 25 صفحات 254-225 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی وضعیت سیاست‌گذاری عمومی و خط‌مشی‌‌گذاری دولت در دوره‌های آموزشی مهارتی در ایران
ریحانه قوسی، محمد نوریان*، اسدالله عباسی
چکیده:   (2161 مشاهده)
یکی از وظایف اصلی دولت‌ها، اعمال سیاست‌گذاری است. دولت‌ها وظایف گوناگونی را مطابق قانون برعهده دارند؛ اما باتوجه به اینکه در بعضی از موارد، ورود پیدا نمی­کنند یا نباید ورود یابند، بعضی از آن وظایف را با صلاحدیدی به بخش‌های دیگر واگذار می‌کنند. دولت‌ها می‌کوشند با تنظیم قواعد و مقررات و تدوین سیاست‌ها، نقش مدیریتی را به عهده بگیرند. دوره‌های آموزشی مهارتی، کلید توسعه پایدار در هر کشور است و در حال حاضر، اهمیت خاص آن بر کسی پوشیده و پنهان نیست. در کشور ما نیز ارائه‌دهندگان آموزش و متولیان تربیت مهارتی و فنی در سطوح مختلف، بسیار متنوع و گسترده هستند. وجود یک نظام منسجم و پویا در حوزه دوره‌های آموزشی و تربیت مهارتی ـ حرفه‌ای به همراه یک نهاد هماهنگ‌کننده، از الزامات تضمین کیفیت و ارتقای جایگاه آن در کشور است؛ باوجود تاکید بر جایگاه آن، همچنین تشکیل نهاد هماهنگ‌‌‌کننده؛ تشکیل یک نظام کارآمد متناسب ضروری به‌نظر می‌رسد.
  این پژوهش با هدف بررسی نهادهای سیاست‌گذار و  خط‌مشی‌گذار در حوزۀ دوره‌های آموزشی مهارتی، به ‌‌‌دنبال توصیف وضعیت کنونی آنها و ارائه اولویت‌بندی از نهادها و دستگاه‌های سیاست‌گذار در این حوزه است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، و نحوۀ گردآوری داده‌های توصیفی از نوع پیمایشی است. برای رتبه‌بندی نهادها از تکنیک دلفی و آزمون تی استفاده شده است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که از بین کلیه نهادهای مورد بررسی، هفت‌ نهاد خط‌مشی‌گذار موثر بر دوره‌های آموزشی مهارتی در کشور از دیدگاه خبرگان تعیین گردید.
واژه‌های کلیدی: سیاست‌گذاری، حقوق عمومی، دولت، دوره‌های آموزشی مهارتی، خط‌مشی‌گذاری آموزشی
متن کامل [PDF 660 kb]   (1919 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Study the Status of Public Policy and Policy Making in Training – Skills Courses in Iran. qjal 2021; 8 (25) :225-254
URL: http://qjal.smtc.ac.ir/article-1-779-fa.html

قوسی ریحانه، نوریان محمد، عباسی اسدالله. بررسی وضعیت سیاست‌گذاری عمومی و خط‌مشی‌‌گذاری دولت در دوره‌های آموزشی مهارتی در ایران. حقوق اداری. 1399; 8 (25) :225-254

URL: http://qjal.smtc.ac.ir/article-1-779-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 25 - ( 12-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی حقوق اداری Administrative Law
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4660