1. آذر، عادل (1380)."بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تحلیل محتوا ". فصلنامه علوم انسانی دانشگاه الزهرا، شماره 37 و 38، صص 11-1. 2. ایزدی، ص؛ صالحی عمران، ا؛ منصوری بککی، س (1391)."بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان مرد دوره متوسطه شاخه علوم اسانی بر مبنای رویکرد سازنده گرای (مورد مطالعه: استان مازندران)"و دوفصلنامه مطالعه آموزش و یادگیری، 4(1)، صص 1-28. 3. جلیلی، م؛ نیک فرجام، ح (1391)."بررسی وضع موجود توانایی و صلاحیتهای معلمان از دیدگاه دانش آموزان و مقایسه با وضع مطلوب از دیدگاه صاحبنظران در درس فیزیک سال چهارم دبیرستان شهرستان قدس". سیزدهمین کنفرانش آموزش فیزیک ایران، زنجان، صص 7-1. 4. چهاربند، ا (1391)."الگوی برنامه درسی پودمانی بر پایه استاندارد شایستگی حرفهای". فصلنامه تعلیم و تربیت استثنایی، (111)،66-51. 5. خروشی، پوران؛ محمدی وندیشی، زهره (1395)"بررسی صلاحیتهای حرفهای دانشجومعلمان از دیدگاه مدرسان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان". فصلنامه توسعه حرفهای معلم. شماره 2(14)، صص 56-43. 6. دیانتی، محمد؛ عرفانی، مریم (1388)."شایستگی مفاهیم و کاربردها". ماهنامه تدبیر، شماره 206، صص 19-14. 7. دیبایی صابر، محسن؛ عباسی، عفت؛ فتحی واجارگاه، کوروش؛ صفایی موحد، سعید (1395). "تبیین مؤلفههای شایستگی حرفهای معلمان و جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران". دو فصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری. دوره 13. شماره 2. ص 109-123. 8. زارع، مریم؛ پارسا، عبداله؛ صفایی مقدم، مسعود (1395)."متولی تربیت معلم: آموزش عالی یا آموزش و پرورش". نشریه نظریه و عمل در برنامه درسی، شماره 8، دوره 4، صص 85-118. 9. سروندی، اکرم (1390). بررسی صلاحیت حرفهای مدیران از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت. پایان نامه کارشناسی ارشد یا کارشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، 10. سمیعی نژاد، بیژن؛ علی عسگری، مجید؛ موسی پور، نعمت الله؛ حاجی حسین نژاد، غلامرضا (1395). فرآیند تربیت معلم ابتدایی در تراز جمهوری اسلامی ایران: فرصتها و تهدیدها .فصلنامه تعلیم و تربیت، سال سی و دوم شماره ۳ (پیاپی127)پاییز، ص ۹. 11. شاه محمدی، ن (1393)."صلاحیتها و شایستگیهای آموزگار عصر جدید". ماهنامه رشد آموزش ابتدایی،18(1)، صص 8-13. 12. طاهری، مرتضی؛ عارفی، محبوبه؛ پرداختچی، محمد حسن؛ قهرمانی، محمد (1392). "کاوش فرایند توسعه حرفهای معلمان در مراکز تربیت معلم: نظریه داده بنیاد". نوآوریهای آموزشی سال دوازدهم بهار 1392 شماره 45، صص 149-176. 13. عقیلی، علیرضا (1392). صلاحیتهای معلم در برنامه درسی تربیت معلم: شناسایی، میزان تحقق و نقاط قوت و ضعف، از منظر اساتید، دانشجویان وفارغ التحصیلان. پایان نامه کارشناسی ارشد یا کارشناسی. دانشگاه فردوسی مشهد. 14. کبیری، مسعود (1397). "مقایسه سیاستهای جذب، تأمین و تربیت معلمان دوره ابتدایی بر اساس یادگیری دانش آموزان".فصلنامه نوآوری های آموزشی، (پیاپی ۶۸)، زمستان، ص ۳۷. 15. گراوند، منیژه و عباس پور؛ عباس (1391). "مقایسه اثربخشی معلمان جذب شده از مراکز تربیت معلم و حق التدریس از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران". فصلنامه روانشناسی تربیتی، 24(8)، 99-118. 16. مشکاتی، حسن؛ دلاور، علی؛ فرخی، نور علی؛ مینایی، اصغر؛ کیانی، غلامرضا (1397)." بررسی پیش بینی موفقیت مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان در آزمون ارزیابی صلاحیت معلمی (اصلح) با استفاده از کدگذاری متغیرهای طبقهای". نشریه تدریس پژوهی، سال ششم شماره ۱ بهار. صص 43-57. 17. ملازهی، اسماء؛ سبحانی نژاد، مهدی (1393)."اعتبار سنجی و رتبه بندی مؤلفههای دانشی و مهارتی مورد نیاز معلمان به منظور کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات". پژوهشهای آموزش یادگیری، (21) دوره 5، صص 136-113. 18. مومني مهمويي،حسين؛روحاني، زهرا(1396)." بررسی رابطه صلاحیتهای حرفهای و انگیزش شغلی با میزان تمایل معلمان به مشارکت در تدوین برنامه درسی". نشریه: رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. شماره3 ،دوره8 ، پياپي 31، صص239-256. 19. مهاجری، مژده؛ شریف, مصطفی؛ مهاجری, احمد (1391). "رابطه بین قابلیتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان در شهر اصفهان". رویکردهای نوین آموزشی, 7(1), صص 27-48. 20. نظری، شهرام؛ حلاجی، محسن؛ زرین پر، علی رضا (1397)."مقایسه اثربخشی معلمان تربیت بدنی جذب شده از طریق آزمونهای استخدامی و معلمان تعهد دبیری مدارس مناطق جنوب شهر تهران". فصلنامه تعلیم و تربیت، (34) ۴ ،(پیاپی ۱۳۶، صص 137-151-وزارت آموزش و پرورش ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(1390)." اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ". شورای عالی انقلاب فرهنگی. 21. یحیی بنیان، روح انگیز؛ اقدسی، علی نقی. (1395). "مقایسه عملکرد معلمان ابتدایی جذب شده دانشگاه فرهنگیان، نهضت سوادآموزی و استخدام آزاد از فارغ التحصیلان دانشگاهها"، همایش پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، موسسه پژوهشی مدیریت مدبر، دانشگاه تهران. 22. Balyer, A., & Özcan, K. (2014). Choosing Teaching Profession as a Career: Students' Reasons. International Education Studies, 7 (5), 104-115. [ DOI:10.5539/ies.v7n5p104] 23. Blömeke, S., Olsen, R., & Ute, S., (2016). Relation of student achievement to the quality of their teachers and instructional quality. In: Nilsen, T., & Gustafsson, J. (Eds.). Teacher quality, instructional quality and student outcomes: relationships across countries, cohorts and time. (pp. 21-50). [ DOI:10.1007/978-3-319-41252-8_2] 24. Chen, W., Zhu, W., Mason, S., Hammond-Bennett, A., & Colombo-Dougovito, A. (2016). Effectiveness of quality physical education in improving students' manipulative skill competency. Journal of Sport and Health Science, 5(2), 231-238. [ DOI:10.1016/j.jshs.2015.04.005] [ PMID] [ ] 25. Chrleston. 2010. summer institute Teacher teaching ways to improve students waiting. Washington, D.C: Jun 30. 26. Claussen, W. (2006).Public school elementary principals' perceptions regarding the selection of teacher. Educational leadership, 60 (8), 48-52. 27. Cornelissen. F.& Van swet. J.& Beijaard. D.& bergen. T. (2011) "Aspects of schooleuniversity research networks that play a role in developing", Sharin and using knowledge based on teacher research, Teacher and Teacher Education 27 pp.147-156. [ DOI:10.1016/j.tate.2010.07.011] 28. Darling-Hammond, L., Amrein-Beardsley, A., Haertel, E. and Rothstein, J. (2012). "Evaluating teacher evaluation". Phi Delta Kappan, 93(6): 8-15.
https://doi.org/10.1177/003172171209400303 [ DOI:10.1177/003172171209300603] 29. Darling-Hammond. (2014), "Strengthening Clinical Preparation: The Holy Grail of Teacher Education" ,Waddell,j. &-Vartuli,s. (2015),Moving from Traditional Teacher Education to a Field-Based Urban Teacher Education Program:One Program"s Story of Reform,University of Missouri, Kansas City. [ DOI:10.1080/0161956X.2014.939009] 30. Deibinger, T., Dipl, H., & Silke, H. (2012). Structures and functions of Competency-based Education and Training (CBET): A comparative perspective. Germany: University of Konstanz Press. 31. Gonczi, A. & Hager, P. (2010). "The competency model". International encyclopedia of education, 8,pp 403-410. [ DOI:10.1016/B978-0-08-044894-7.00790-9] 32. González, K.; Padilla, J. E. & Rincón, D. A. (2011), "Roles, functions and necessary competences for teachers' assessment in blearning contexts", Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29, 149 -157. [ DOI:10.1016/j.sbspro.2011.11.219] 33. Harris, Douglas N., and Tim R. Sass. (2011). "Teacher Training,Teacher Quality and Student Achievement". Journal of PublicEconomics, 95 (Aug.): 798-812. [ DOI:10.1016/j.jpubeco.2010.11.009] 34. Hong, Jon-Chao & Jeou-Shyan Horng & Chan-Li Lin & Lih-Juan ChanLin. (2008). Competency disparity between pre-service teacher education and in-service teaching requirements in Taiwan, International Journal of Educational Development. Vol 28, No 1, PP 4-20. [ DOI:10.1016/j.ijedudev.2006.12.004] 35. Kaplan, L. S. & wins, W. A. (2002). Enhancing teaching quality (fastback). Bloomington, Indian, phi delta kappa Educational foundation. 36. Kiffer, S. & Tchibozo, G. (2013). Developing the teaching competences of novice faculty members: A review of international literature. Policy Futures in Education, 11 (3), 277-289. [ DOI:10.2304/pfie.2013.11.3.277] 37. King Rice, Jennifer (2010). The Impact of Teacher Experience 38. Examining the Evidence and Policy Implications. National Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research. 39. Kucukturana, G. (2011). Qualification scale for early childhood teachers, Procedia - Social and Behavioral Sciences 28 (2011) 579 - 590, Available online at www.sciencedirect.com. [ DOI:10.1016/j.sbspro.2011.11.111] 40. Lew, L. Y. (2013). National Science Education standards and preservice programs in the USA. Journal of Curriculum studies (J.C.S) 7 (27), 21-44. 41. Liakopoulou, M. (2011). The professional competence of teachers: Which qualities, attitudes, skills and knowledge contribute to a teacher's effectiveness? International Journal of Humanities and Social Science, 1(21), 66-78. 42. Lui, S. & Meng, L. (2009). Perceptions of teachers, students, and parents of the characteristics of good teachers: A cross-cultural comparison of China and the United States. Educational Assessment, Evaluation, and Accountability, 21, 313-328. [ DOI:10.1007/s11092-009-9077-z] 43. Malikow, M (2006). Effective Teacher Study, national form of teacher. Education journalelectronic, volume 16, number 3. 44. Messo, M. S & Panehwar, I,Q. (2013). A Comparative Study of Teacher Education in Japan, Geramany and Pakistan: Discussion of Issue and Literature Review. Asian Journal of Business andManagement Sciences, 1 (12), 121-13. 45. Neumann, K., Härtig, H., Harms, U., & Parchmann, I. (2017). Science teacher preparation in Germany. In J., Pedersen, T., Isozaki, and T. Hirano, T. (ed.), Model science teacher preparation programs: An international comparison of what works best (pp. 29-52). Charlotte, NC: Information Age Publishing. 46. Nijveldt, M., Brekelmans, M., Beijaard, D., Verloop, Nico., & Wubbels, Theo. (200 5). Assessing the interpersonal competence of beginning teacher: The quality of the judgement process, International Journal of Educational Research, 43(1-2): 89-1 2. Available at: http:// www. Elsevier, com/locate/ijedures. [ DOI:10.1016/j.ijer.2006.03.008] 47. Paulick, I., Großschedl, J., Harms, U., & Möller, J. (2016). Pre-service teachers' professional knowledge and its relation to academic self-concept. Journal of Teacher Education, 67 (3), 173-182. [ DOI:10.1177/0022487116639263] 48. Ragan, L. C.; Bigatel, P. M. & Dillon, J. M. (2012). From research to practice: Towards an integrated and comprehensive faculty development program. Journal of Asynchronous Learning Networks. 16 (5), 71- 86. [ DOI:10.24059/olj.v16i5.305] 49. Rauch, F. & Steiner, R (2013). "Competences for education for sustainable development in teacher education CEPS Journal"; 3 (1), 9 - 24. [ DOI:10.26529/cepsj.248] 50. Rikenberg, B. S; M. Ed. 2010. The relationship between student perception of Teachers and Classrooms. Teachers goal toward teaching, and student ratings of Teachers Effectiveness. 51. Strange, J. H. (2007). Qualities of effective teachers (2nd ed.). Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. 52. UNESCO Report. (2015).ICT Competency framework for teacher, Retived nay 6,2012 from Http//unecdoc.org. 53. Waddell,j. &-Vartuli,s. (2015),Moving from Traditional Teacher Education to a Field-Based Urban Teacher Education Program:One Program"s Story of Reform,University of Missouri, Kansas City. 54. Wu, M. J., & Lin, S. C. (2011). "Teachers' professional growth: Study on professional (pedagogical) competency development of teachers in junior colleges/ universities of technology. The Journal of American Academy of Business, Cambridge"; 16 (2), 197-208. 55. Youngs, P. and Grissom, J. (2015). Multiple measures in teacher evaluation: Lessons learned and guidelines for practice. In P. Youngs & J. Grissom (Eds.), Improving teacher evaluation systems (pp. 169-184). New York, NY: Teachers College Press.
|