[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
اطلاعات نشریه::
محورهای موضوعی::
صفحه اصلی::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
فهرست مقالات آماده انتشار::
فرم تعهد نویسندگان::
فرم تعارض منافع::
فرایند داوری::
پرسش های متداول::
اسامی داوران::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار فصلنامه

تعداد دوره ها

11

نسخه های نشریه 

     36

مقالات منتشر شده

318

تعداد داوران

263

..
همکاری با انجمن
این فصلنامه به موجب تفاهم نامه منعقد شده میان مرکز آموزش مدیریت دولتی و انجمن علمی ایرانی حقوق اداری، از همکاری با این انجمن برخوردار است.
..
پرتال نشریات علمی
..
دسترسی آزاد
..
ای نماد
..
:: دوره 11، شماره 36 - ( 11-1402 ) ::
جلد 11 شماره 36 صفحات 158-135 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه شایستگی‌های حرفه‌ای ‌معلمان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان با معلمان استخدام شده از طریق آزمون استخدامی
روح اله حقیقی امین آبادی* ، مهدی نصیری
چکیده:   (105 مشاهده)
جذب و استخدام معلمان کار‌آمد و اثر‌بخش اولین و اصلی‌ترین قدم در فرایند اثربخشی آموزش و پرورش می‌‌باشد. هدف این پژوهش ارزیابی و مقایسه شایستگی‌های حرفه‌ای ‌معلمان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان با معلمان استخدام شده از طریق آزمون استخدامی (ماده 28) از دیدگاه مدیران مدارس می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر نوع، کاربردی و از نظر روش، پیمایشی است. جامعه آماری شامل 2043 نفر از معلمان جدید‌الاستخدام با سابقه یک تا دوسال استان اصفهان بود. حجم نمونه براساس جدول جرسی و مرگان شامل 322 نفر برآورد شد که به شیوه نمونه‌گیری خوشه‌ای ‌انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران آموزش و پرورش تائید و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ 94% بدست آمد. جهت تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی با کمک نرم‌افزارهای آماری  SPSS22استفاده شد و با توجه به نتایج آزمون‌های کولموگروف-‌ اسمیرنوف و شاپیرو ویلک مبنی بر غیر نرمال بودن توزیع آماری داده‌ها، برای مقایسه معنی‌داری تفاوت میانگین دو نمونه مورد بررسی از آزمون‌های ناپارامتریک t و برای دو نمونه مستقل از آزمون «کولموگروف-اسمیرنوف Z» استفاده شد. نتایج نشان می‌‌دهد، مدیران، شایستگی معلمان استخدام شده از طریق آزمون استخدامی (ماده 28) را در ابعاد نگرش، مهارت، توانایی و ویژگی‌های شخصیتی، در سطح اطمینان 95% و بعد دانش را در سطح اطمینان 90% از شایستگی‌های معلمان استخدام شده از طریق دانشگاه فرهنگیان بالاتر ارزیابی نموده‌اند.
 
واژه‌های کلیدی: شایستگی، اثربخشی‌، استخدام، تربیت معلم، شایستگی، صلاحیت‌ها، دانشگاه فرهنگیان، معلمان، استخدام
متن کامل [PDF 439 kb]   (31 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

haghighi aminabadi R, nasiri M. Comparison the professional competencies of Farhangian University graduate teachers with employed teachers through employment test. qjal 2024; 11 (36) :135-158
URL: http://qjal.smtc.ac.ir/article-1-1234-fa.html

حقیقی امین آبادی روح اله، نصیری مهدی. مقایسه شایستگی‌های حرفه‌ای ‌معلمان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان با معلمان استخدام شده از طریق آزمون استخدامی. حقوق اداری. 1402; 11 (36) :135-158

URL: http://qjal.smtc.ac.ir/article-1-1234-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 36 - ( 11-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی حقوق اداری Administrative Law
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4642